Stairway To Heaven
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Stairway To Heaven

for cool people
 
ИндексТърсенеПоследни снимкиРегистрирайте сеВход

 

 10-те най-тъпи текста в българската поп музика

Go down 
5 posters
АвторСъобщение
Desert Rose
Fear Of The Dark



Брой мнения : 1496
Age : 30
Registration date : 11.10.2007

10-те най-тъпи текста в българската поп музика Empty
ПисанеЗаглавие: 10-те най-тъпи текста в българската поп музика   10-те най-тъпи текста в българската поп музика Icon_minitimeСъб Окт 13, 2007 7:20 am

10-те най-тъпи текста в българската поп музика


Напоследък много се говори, че българската поп музика е във възход. Само че в безмилостната битка за нови хитове стават и някои дребни недоразумения. В желанието си да блеснат колкото се може по-скоро някои творци залагат повече на клиповете, външния вид, силикона и напиванията по "Какао бийч", и сякаш не им остава време и енергия да поработят върху текстовете си.
Ето я и класацията на 10-те най-тъпи текста:

10. Ирина Флорин - "Цвят лилав"

9. "Каффе" - "Пак там"

8. Камен Воденичаров - "Едно кафе без кофеин"

7. Лилана - "Невинна"

6. Теди Кацарова - "Бельо от кадифе"

5. Ан Джи - "Еректус"

4. Антибиотика - "О, не"

3. Нети - "Луната спи"

2. Мария Илиева - "Нищо"

1. Графа - "Глава"
Върнете се в началото Go down
https://1010.bulgarianforum.net
Desert Light




Брой мнения : 27
Registration date : 14.10.2007

10-те най-тъпи текста в българската поп музика Empty
ПисанеЗаглавие: Re: 10-те най-тъпи текста в българската поп музика   10-те най-тъпи текста в българската поп музика Icon_minitimeНед Окт 14, 2007 6:59 am

На Лилана и Ан Джи ми се струват най-тъпи
Върнете се в началото Go down
Amor

Amor


Брой мнения : 7
Registration date : 14.10.2007

10-те най-тъпи текста в българската поп музика Empty
ПисанеЗаглавие: Re: 10-те най-тъпи текста в българската поп музика   10-те най-тъпи текста в българската поп музика Icon_minitimeПон Окт 15, 2007 10:30 am

Under The Bridge написа:
На Лилана и Ан Джи ми се струват най-тъпи

Абсолютно права си!Особено на Ан-Джи...олеле Razz
Върнете се в началото Go down
Summer_Passion
The Biggest Black Eyed Peas Fan
Summer_Passion


Брой мнения : 58
Age : 32
Location : Плевен
Registration date : 12.10.2007

10-те най-тъпи текста в българската поп музика Empty
ПисанеЗаглавие: Re: 10-те най-тъпи текста в българската поп музика   10-те най-тъпи текста в българската поп музика Icon_minitimeВто Авг 05, 2008 1:15 pm

Дааа, и тва "Нищо" на Мария Илиева... Very Happy Laughing
Върнете се в началото Go down
Диди

Диди


Брой мнения : 44
Registration date : 12.10.2007

10-те най-тъпи текста в българската поп музика Empty
ПисанеЗаглавие: Re: 10-те най-тъпи текста в българската поп музика   10-те най-тъпи текста в българската поп музика Icon_minitimeВто Авг 05, 2008 1:29 pm

10-те най-тъпи текста в попфолка




Философско-естетически аспекти на българската чалга





В октомврийския брой на сп. MAX публикувах една статия, в която подредих десетте най-тъпи текста в българската попмузика.

Тази класация предизвика крайни реакции сред читателите. Някои от тях я одобриха, а други предложиха да бъда бит, заклан, обесен и удавен точно в тази последователност.

Аз обаче отново ще поема риска и ще анализирам най-забележителните текстове в българския попфолк.

В тези текстове се забелязват десетина устойчиви, неизменни рими: “мъж-дръж”, “ти-прости”, “сърцето-заето”, “пари-разбери”, “защото-леглото”, “любов-готов”, “грях-страх”, “душа-лъжа”.

Но макар и беден на изразни средства, българският попфолк е богат на теми и идеи и непрекъснато ни изненадва.

Ето моята класация на десетте най-забележителни текста:

10. Радо Шишарката “Забравени бикини”

“Една бутилка е самотна
и няма кой да я мори.
Бикините ти до леглото,
забравила си ги, нали?
А може би не ти и трябват
при други ти отново си,
не го обичаш, но не можеш
мангизите са истински”



Тази горестна балада за забравеното бельо ни отвежда към най-добрите традиции в българската любовна поезия. Спомнете си пенчославейковото:



“Во стаичката пръска аромат

Оставена от тебе китка цвете...”



В стаичката на Радо Шишарката е още по-самотно. Там няма дори цвете, там аромат пръскат само забравените бикини на любимата.

Този аромат събужда скръб и жалост в сърцето на лирическия герой. Той е бил захвърлен заради друг и то само заради по-скромните си финансови възможности. “мангизите са истински” звучи като оглушителна плесница в лицето на антихуманното консуматорско общество.

Дълбока, непреодолима тъга има в този текст. Любовта си е отишла безвъзвратно, останали са само гащите.

9. Галена “Чупката”

Галена е може би най-обсъжданата и най-неразбрана изпълнителка в българския попфолк. Неотдавна в мрежата се появи едно вълнуващо видео, което събуди много въпроси: Това тя ли е? Защо се е снимала? Реклама ли си прави? Какво иска да ни каже със своята откровеност?

Отговорът на тези въпроси трябва да търсим в творчеството й и по-конкретно в песента “Чупката”:



“Кой си ти бе кой си ти?

Ляво или дясно си?
Цяла нощ до теб лежах,

но че мъж си не разбрах”


Тук се задава най-важният въпрос на нашето съвремие, на който вече дълги години не могат да намерят отговор нито Бареков, нито Коритаров: “ляво или дясно си?”

Става ясно, че Галена се вълнува от проблемите за загубената идентичност на българската левица и размиването на десницата в маргинални партии.

Човекът в леглото й вероятно е политик, който е загърбил идеалите и се чуди към коя партия да се присламчи, воден единствено от мисълта за евентуалните облаги.

Лирическата героиня обаче не сервилничи към властта:



“Чупката - бягай да се снимаш
чупката -няма да ме имаш
чупката - затова защото кръгла нула си в леглото”


Дали това “бягай да се снимаш” не е ключът, който обяснява как се е появило скандалното видео?

8. Милко Калайджиев “Джиесем”



“За София съм тръгнал сам,
връзка с тебе нямам там.
Ще си купя телефон,
винаги ще съм във тон.
Джиесем си ти купи,
времето ще ти спести.
”Сони”, Сименс”,” Ериксон”
за да имаш ти фасон”



Свиленградският мустакат славей винаги е бил в крак с последните достижения на научно-техническия прогрес. При него отсъства характерното за българина недоверие към новите технологии, той е постоянно отворен към предизвикателствата на информационната епоха.

Затова и в този текст Калайджиев с лекота решава проблемите на комуникацията, като бързо решава да си купи джиесем.

При него мобилният телефон е не само средство за комуникация, но и символ на престиж:”Сони”,”Сименс”,” Ериксон”, за да имаш ти фасон”.

Известно недоумение буди фактът, че са пропуснати водещи марки като “Нокия” и “Самсунг”, но аз предполагам, че това не е израз на пренебрежение към тези фирми, а просто поетът не е намерил подходящи рими за тях.

Друг недостатък на песента е, че никъде в нея не се споменава какъв тарифен план е избрал Милко и колко безплатни минути са му дали.

7. Малина “Страст”



300 пъти в минута бие сърцето в мене,
300 пъти в минута, щом доближа до тебе.
Само ти това го можеш, само ти така го можеш.
Само ти си ми което подлудява в мен сърцето.



Тази песен засяга един от най-страшните проблеми на нашето съвремие – фактът, че ние българите сме на първо място в Европа по сърдечно-съдови заболявания. Текстът съдържа отчаян зов за помощ – героинята страда от остра тахикардия, пулсът й е достигнал до критични граници, но реформата в здравеопазването още не е приключила и тя ще трябва да чака направление за клинична пътека към някоя от водещите ни кардиологии.

6. Камелия “Български мъже”



Камелия влиза в нашата класация с един лиричен пътепис, напомнящ алековия “До Чикаго и назад”:



"По света пътувах много,
но каква, каква тревога,
че света голям е,
но няма няма като българските мъже."


Разбираме, че водена от присъщата си любознателност, Камелия е тръгнала на импровизиран сексуален гурбет по света. Целта на пътуването е била да направи сравнителен анализ на мъжката популация в различните страни.

От текста става ясно, че изследването може да се счита за представително, тъй като е обхванало големи групи от населението. Като съвестен любител-социолог лирическата героиня ни съобщава в концентрирана форма данните от проучването си:



“има ледени датчани

и досадни англичани...

има стиснати германци

и ревниви италианци...

а японците са къси,

други пък не са с ума си...”



Добрата новина е, че страните, на които завиждаме заради високия им стандарт, много са го закъсали откъм качествени мъжки екземпляри:



“Ех, света голям е, но няма няма като българските мъже”



С тези думи Камелия деликатно ни намеква да не изпадаме в прекален еврооптимизъм, а да запазим националната си полова идентичност.

5. Ивана “Смукача”



Петата позиция е за екшъна “Смукача” на грандамата на българския попфолк Ивана:



“Зная имаше си стажа
А изчезна ти куража
ЕГН-то ли закъса
Че смукача ти се скъса”



Още в първия куплет Ивана ни въвежда в един класически сюжет – произшествие с аварирало моторно превозно средство (МПС).

Водачът на МПС-то очевидно е опитен човек, но не е следвал съветите и рисунките на подполковник Красимир Костов от сутрешния блок на БиТиВи и сега заслужено е изпаднал в неловка ситуация – скъсано жило на смукача.

Лирическата героиня обаче запазва самообладание и се опитва да помогне с добронамерени съвети:



“Смукача опъни, опъни смукача
Смукача, не подкача, не подкача
Смукача опъни, опъни смукача
Смукача, не подкача, не подкача”



В така създалата се аварийна ситуация има две възможности: или да се извика “Пътна помощ”, или самата Ивана, вместо да дава акъл на шофьора, да излезе да бута, а той да се пробва да запали на втора и да стиска палци да не задави двигателя.

4. Константин “Кой живее в гаража?”



Сред феновете на попфолка Константин е известен с топлото си и нежно отношение към представителите на фауната (той дори на Райна вика “пиле”).

В “Кой живее в гаража?”обаче певецът показва една непозната страна от личния си живот – влечението му към екзотичните влечуги. Той е превърнал гаража си в импровизиран терариум, където държи истински страховит питон.

Заради необичайното си хоби Коцето се е сблъскал с консервативните нагласи на общественото мнение и е преглътнал хиляди подигравки:



“Ти си напълно ненормален,
това съм чувал милиони пъти до сега,
защо не гледаш котки, папагали,
или златни рибки, даже в повече вода...”



Нестандартните личности винаги са били обект на присмех за тесногръдите еснафи, потънали в измамния уют на битието си. Лирическият герой обаче не се съобразява с тях, а гордо заявява своята различност:



“Номерът е ей сега да кажа:
питона искаш ли да ти покажа?
Питона, който гледам в гаража,
домашният любимец там стои”



Финалът на баладата е отворен – не става ясно дали някоя е виждала питона на Коцето, дали го е пипала и дали е останала доволна.

3. Валдес “Рибна фиеста”



“И ловец съм и рибар съм,
на закона мамата ебал съм,
с чужди булки във коли,
язовири и гори!”



Разочарован от политическата класа, отчужден от корумпираната и надменна администрация, лирическият герой решава едностранно да развали обществения договор и категорично заявява гражданската си позиция “на закона мамата ебал съм”.

Това е краен, но логичен социален протест в едно общество, в което диалогът между властта и избирателите все още не се е състоял.

Валдес се осмелява да бръкне в раната на най-болезнените обществени недъзи:


”Хващам риба край рекичка,

А отсреща гола ученичка,

Гола-гола голеничка,

Тя пече се на тревичка”



Веднага възниква логичният въпрос: защо ученичката не е на училище? Ами защото учителите й стачкуват и тя вместо да решава задачи и да пише уравнения отива и се тръшва дибидюс край водоема. Това показва, че липсата на образование води и до липса на морални задръжки.

Във втората строфа се вижда, че нудизмът е засегнал не само ученичките, но и по-улегнали жени:



“Хвърлям мрежи край реката,
а отсреща легнала кумата,
гола-гола под полата
тя припича си бедрата!”



Коя е кумата? Не знаем, но можем да предположим, че е учителка (а защо не и самата Янка Такева), която е опълчила уморените си телеса в знак на гол протест срещу диференцираното заплащане в образователната система. Посланието е ясно: нямаме пари дори за дрехи. Каква по-тлъста храчка срещу тройната коалиция!
2. Сани “Ах, банана”



Тази песен е една сантиментална реминисценция към времето на социализма, когато бананите бяха лукс и се появяваха в магазините само около Нова година.

В онази епоха бананите бяха толкова недостъпни, че наистина събуждаха радостен трепет у всеки, който е висял два часа на опашка, за да се сдобие с тях. Затова не е странно, че Сани възхвалява качествата на любимия плод, който я е направил щастлива:



“Ох, банана, ах, банана,
кеф ми става, щом го хвана.
Колко е сладък, лъскав и гладък,
леко извит е и страховит е”



Възторжените чувства са обясними. Защо обаче бананът е “страховит”? Може би защото героинята се страхува, че няма да го види до следващата Нова година?

По-нататък в текста обаче се появява непредвиден проблем:



“Налапах го аз, изпаднах в екстаз,
вкусих и дръпнах, как да го глътна?”



Ето до какво води лакомията – от прекомерно въодушевление Сани е надценила възможностите на устната си кухина, бананът я е задавил и сега тя с пълна уста търси съвет “как да го глътна”?

Оттук насетне възможностите пред нея са две: или да гълта, без много да пита, или да го изплюе и бананът да иде зян.
1. Мария “Сама го мога”



Някои злонамерени критици твърдят, че попфолкът проповядва краен сексизъм, като отрежда на жената ролята на покорно безропотно същество, служещо само за задоволяване на мъжкия нагон. Това обаче не е така. В изповедта на Мария “Сама го мога” българската жена е представена като модерна, разкрепостена личност, която може да води пълноценен полов живот, дори без наличието на мъж:



“Сама и гола.
Сама и топла.
Познай какво правя аз...”



Не е трудно да познаем какво прави лирическата героиня. Едва ли решава судоку.

Тя обаче не ни оставя дълго да тънем в догадки, а ни насърчава да воайорстваме и да надникнем по-дълбоко в интимните й тайни:


”Ела и гледай!

Мълчи! Не дишай...
а виж какво значи страст
Мойте пръсти могат всичко,
гледай колко нежно ме обичат,
гледай как ми е приятно,
за да стигна края многократно”



Това е възторженият триумф на една еманципирана жена, която е изхвърлила от леглото си безполезния мъж и му е отредила печалната роля на безучастен зрител в сексуалния процес.

Най-ценното в тази песен е, че тя доказва безспорната връзка между съвременния попфолк и автентичния фолклор. Защото текстът всъщност е един модерен римейк на народната песен “Сетила се Мара да се побара”.

Това е от сайта на Иво Сиромахов.
Върнете се в началото Go down
Sponsored content





10-те най-тъпи текста в българската поп музика Empty
ПисанеЗаглавие: Re: 10-те най-тъпи текста в българската поп музика   10-те най-тъпи текста в българската поп музика Icon_minitime

Върнете се в началото Go down
 
10-те най-тъпи текста в българската поп музика
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1
 Similar topics
-

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Stairway To Heaven :: Cool :: Новини и Раэни-
Идете на: